Esimese kontaktpäeva refleksioon

ÜLESANNE: Palun reflekteerige esimesel kontaktpäeval õpitut ja kohapeal tehtut, muuhulgas:
Käis ja aktiivõpe (3 ühenduspunkti)
Üks küsimus: mida tahate teada aktiivõppest?
Kuidas hinnata aktiivõpet (ajurünnak)?


Märkmed loengust: https://lyitmagister.wordpress.com/2019/10/19/markmed-loengust-sissejuhatus-aktiivoppesse-19-10-2019/

Minu refleksioon:

Käis ja aktiivõpe: Kuna J. Käisi põhimõtted on mulle tuttavad, siis seda kolme ühenduspukti on suhteliselt kerge välja tuua. Käis rõhutas, et õppija on aktiivselt kaasatud ega olen ainult kuulaja ja vaataja. Kaasa tegutsemin on õpitava kinnistamiseks väga oluline. Aktiivõpe kujundab ennast juhtiva õppija arenemist, sest kui laps mõtestab, mida ja kuidas ning milleks ta õpib, siis omandab ta teadmisi praemini ja oskab neid seostada eelnevalt omandatud teadmistega ja ümbritseva eluga. Lisaks rõhutas Käis, et lastel peak olema õppimiseks lapsekeskne mängukeskkond ja õppimisel tuleb lähtuda lase isiklikest huvidest. Kui laps õpib sed, mida talle meeldib ja sellises keskkonnas, kus ta tunneb ennast turvaliselt, siis omandab ta teadmisi paremini.

Üks küsimus, mida tahan teada aktiivõppest: Tahan teada, missugused võivad olla ohud, kui liiga palju tundides aktiivõppemeetodeid kasutada. Rõhutatakse päris palju seda, et kasutage ja kasutage, kuid pole uuritud, missugused mõjutused ja muutused on õpilastes aktiivõppemeetodite kasutamisel tekkinud.

Kokkuvõte sellest, kuidas hinnata aktiivõpet: Aktiivõpet on tegelikult päris keeruline hinnata, sest võimalusi on mitmeid ja ka lapsed on erinevad. Seetõttu tekkis ka loengus toimunud ajurünnakus väga palju mõtteid, missugustel viisidel aktiivõppe tegevust hinnata. Mõnele sobib kinnistav praktiline tegevus, mõnele aga hoopis paberil oleva testi lahendamine. Loengus saime ka katsetada uusi seadmeid, kuid jah, kui hakkama ei saa, siis kaob üsna kiiresti ka huvi. Sama on ka aktiivõppe meetodite kasutamisega, sest kui lapsed ei tunne huvi nende meetodite kasutamise ajal, siis ei toimu ka õppimist. Ise pooldan aga tõesti praktiliste tegevustega õpitava kinnistamist, sest siis olen ma kindle, et ma olen protsessist ka midagi õppinud.

Leave a comment